woensdag 21 juli 2021

Kort nachtje

Het was een natte week. Limburg stroomde vol en over, de dijken stonden op breken. Ik had al lang een kort nachtje vissen in m’n agenda staan, omdat het er anders niet van komt. De dagen vooraf werd de stek van voer voorzien. Maar ik maakte me ook wat zorgen. Ook al zou ik op het kanaal gaan vissen, ook hier nam de stroming door de vele regen toe. Toen ik vrijdagavond aan de kant van het water stond, stroomde het flink maar was het wel te doen. En wie weet zou die extra stroming de vissen wellicht meer aan het azen zetten.  

Al snel ving ik een roofblei op de boilie. En ik moet eerlijk bekennen dat ik even moest checken of het dat ook echt was. Een roofblei had ik nog nooit gevangen.

De stroming bleef flink, maar met een ferme bonk lood eraan, bleef het spul goed liggen.

De nacht verliep ondanks een inbraakalarm en een gesprek met de beveiliging vanuit het pand achter me rustig. Te rustig.

In de vroege ochtend kreeg ik dan toch een paar piepen, maar door de stroming gebeurde er niet veel. Toen ik mijn hengels liep zag ik dat de vis stroomopwaarts aan het zwemmen was, maar door de stroming de waker stijf bovenin bleef hangen. Toen ik de hengel oppakte dook de vis verder de stroming in. Niet heel veel later was deze al onder top en uiteindelijk in het net.  Wat een fraaie donkere schubkarper met een lekker buikje. Daar wordt ik zeker happy van.

Als de foto's achter de rug zijn, de vis weer terug is en de hengels weer op scherp liggen, krijg ik warempel nog een aanbeet. Nu midden in de vaargeul, waar net de eerste grote boot voorbij schoof. Deze jonge (of meisje) was iets kleiner. Maar wat een lekker nachtje was dat.

1 opmerking:

  1. Goed gevist Bas, ben blij voor je dat je tijdens je spaarzame nachtje 3 mooie vissen hebt mogen vangen, top!!:)

    BeantwoordenVerwijderen