zondag 11 december 2011

2 keer beet, niets gevangen

Het is koud als ik opsta. Als ik om 7:00 uur in de auto stap moet ik eerst de autoruiten krabben om veilig weg te komen. Ja, het is weer winter. Het laatste stuk pad naar het water zit vol kuilen en af toe denk ik dat ik vast kom te zitten, maar gelukkig dit keer gaat het goed.

De hengels worden opgetuigd en om 8:00 uur zit ik lekker te vissen. Maar goed het is wel koud zeg.



De thermometer geeft een watertemperatuur aan van 3,8 graden. Buiten is het al niet veel meer.

Om 9:15 uur krijg uit het niets mijn eerste beet. Een goeie terugzakker (wat niet gek is, ik vis tegen een kademuur aan) maar met het aanslaan sla ik een gat in de lucht. Nadat de frustraties weer wat zijn gezakt, de hengel terug in ligt en ik een lekkere kop thee op heb, begin ik te hopen op een tweede beet. Na het weinige kunnen vissen afgelopen weken mag het wel weer. Om een uur of elf is het nog rustig. Niet ze heel gek bij deze temperatuur, maar ik had beter gehoopt. Mijn linker hengel wordt verlegd naar een heel klein plaatsje recht voor een betonnen paal. En jawel deze hengel loopt al snel weg. De vis hangt, de dril kan beginnen. Het is geen gigant, maar elke vis is toch genieten in de winter. De vis duikt de kant op van wat waterplanten echt veel moeite heb ik niet om de onbekende gast hier vandaan te houden. Maar dan plots..., de vis schiet los. Dit is echt %$@# balen. Na controle van de montage blijkt deze nog perfect te zijn. Maar dit hoort ook bij karpervissen.

Rond het middaguur ga ik weer terug, zonder vis.

1 opmerking:

  1. Volgende keer beter Bas
    En al doende leerd men he Whahah
    Leuk verhaal ik wacht op de volgende serie
    Groetjes en Fijne dagen
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen