zaterdag 25 februari 2012

Klein maar fijn

Toen ik gisteren in de vijver keek kwamen de koi's weer langzaam tot leven. De verandering van luchtdruk en temperatuur deed ze goed en ze hadden zowaar interesse in een paar korreltjes voer. Terwijl ik dit aanschouw wordt mijn vertrouwen voor in een karper op kant nog groter. Het is de zaterdag om 6:15 uur als ik aan het water kom. Zoals verwacht ligt het er vredig bij en zijn er geen sporen meer te zien van de lange vorstperiode.






Ik besluit met het pennetje te starten, al kan ik zo niet de beste stekken bevissen. Maar een trosje wriemelende maden zouden ze toch niet kunnen weerstaan, denk je toch. Mijn ervaring is dat de meesten beten (ook in de winter) op dit water, vroeg in de ochtend komen. Als ik na een uurtje mijn dobber niet heb zien bewegen, besluit ik toch de boliehengel in te leggen op een bekende winterspot.





Het is nog redelijk vroeg, en om 7:20 uur krijg ik dan ook een rustige run. De karper van 60cm weet nog best tegen te stribbelen. De eerste karper van het het jaar 'klein, maar ooh zo fijn' na z'n lange winter.

1 opmerking:

  1. Gaaffffff de eerste is er voor 2012
    Mooi verhaal weer en een mooie vis
    Alleen weet ik niet of je daar mag vissen op die plek Hahahah
    Gr Chris

    BeantwoordenVerwijderen