woensdag 17 oktober 2012

Breekstaafjes-seizoen


Voor mij is het breekstaafjes seizoen weer begonnen. Dit begint (voor mij dan) wanneer bij aankomst aan het water de dobber direct moet worden voorzien van z’n breekstaafje. 
Deze dinsdag avond ben ik naar een, voor mij nieuw, cultuurwater gegaan. Eerst een kleine ronde gemaakt om een drietal stekken te voorzien van een lekker mengsel van hennep, mini pellets, maïs en grondvoer. Niet heel veel later danst de dobber op de eerste stek. Onder het genot van een kopje thee zie ik op de eerste stek ineens de dobber wegschieten. Een ruk aan de hengel en een bijna verbrande hand, sla ik een gat in de lucht. Dan maar door daar de volgende stek. Hier is het eveneens ongeveer 1 meter diep. In eerste instantie gebeurt er helemaal niets op deze plek. Maar na een minuut of 20 zie ik in de reflectie van een straatlantaarn belletjes op het water. Zo lijkt het. Na nog eens 10 minuten en meerdere bellen schuift mijn dobber langzaam van recht naar links op de stek. Al is het slecht te zien in het donker, ik weet het haast zeker, toch... Ik geef de hengel een ruk en jawel ik haak een vis. Na een korte dril glijd er een mooi schubje in het net. De vis zit gehaakt in de bovenzijde van de bek. Deze wordt netjes onthaakt en weer terug gezet in het water.







1 opmerking:

  1. Weer goede resultaten dus ,op een nieuw water
    Leuk om te zien en te lezen
    Gr Chris

    BeantwoordenVerwijderen