maandag 8 april 2013

Onverwachte winter winden

Het blijft maar winter dit jaar, het is eind maart en er lijkt geen vooruitgang in te zitten. De vistijd is beperkt en de temperaturen zijn nog steeds onder nul. Ik besluit toch maar even mijn nieuwe 9 meter vaste hengel uit te proberen om wat voorns te vangen. Gezien de temperatuur zullen het waarschijnlijk meer baarzen zijn. Het is al in de middag als ik mijn hengel heb inliggen. Ik heb een klein handje licht voer gevoerd en een paar losse maden. Het zal niet langer zijn dan 20 minuten als de dobber ondergaat en ik mijn eerste vis van de dag aansla. Maar ik verwachte een klein voorntje of baarsje, maar heb behoorlijk weerstand. Ik denk eerst nog aan een brasem, want deze zit er behoorlijk veel. Maar na een paar zenuwslopende minuten, vanwege het lijntje 10 honderdste en haakmaatje 20, glijd uiteindelijk een prachtige winde in het net. Ik ben echt opgelucht, maar ook verbaasd. De haak wordt opnieuw beaasd en even later staat de dobber weer. Vervolgens gaan er weer wat maden naar de stek. Niet te veel want het is nog koud. Een klein half uur later krijg ik opnieuw een mooie beet. En jawel wederom een fraaie winde. Uiteindelijk weet ik er zo vier te vangen en slechts één voorntje. Totaal niet wat ik had verwacht op deze koude dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten