donderdag 3 november 2022

Donkere avonden

De dagen dat we fijn tot laat buiten kunnen zijn liggen weer achter ons. De tijd is weer verzet.
Voor mij maakt dit het vissen ook ongemakkelijker. Het gewoon niet fijn om na een dag werken in het donker, kou en soms met regen de hengels spot-on in te leggen en met veel vertrouwen aan het water te zitten. Terwijl thuis de kachel brand en je lekker op een luie bank kan zitten. Het zijn de vroege herfstdagen dat ik me hiertoe nog kan zetten. Zo ook deze dag. Het was nog net een beetje licht bij aankomst op een lokale visplas. Er was niemand, dat is dan weer een flinke plus. De hengels worden al wel met de hoofdlamp voorzien van aas en rustig ingegooid. 

Nadat ik m'n avondeten op heb, gaat er een hengel vandoor. De vis lijkt gelijk vast te zitten. Ik vermoed in de waterplanten. Al heb ik die op deze plek nooit zien staan. Maar na enkele minuten is de vis gelukkig toch vrij en komt de vis snel naar het net. Een aardige
spiegel kijkt me verschrokken aan. Het maken van de foto's valt niet mee. Ik heb de normale camera thuisgelaten. Voortaan toch maar meenemen.Hierna mag de vis weer zwemmen. Ondanks dat er toch wel vis actief blijft, blijft het hierna stil.Op tijd worden de hengels ingedraaid en de rit huiswaarts ingezet. Nog even lui op de bank. Maar wel met een mooie gedachte in het achterhoofd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten