donderdag 15 september 2011

Hehe, eindelijk weer vissen

Op 26 augustus is onze tweede prachtige zoon (visser in spee) geboren. Vissen zat er dus even niet in. Maar vandaag ben ik toch weer even weggeweest. Omdat een vroege ochtend of avond er niet in zat, besloot ik de match hengel te pakken en richting het kanaal te vertrekken. Ik begon met vissen om een uur of 9. Het was een heerlijke rustige dag met weinig wind een beetje zon en de temperatuur rond de 15 graden.

Ik maakte 50/50 licht voornvoer aan met zwaar kanaalvoer. Hier doorheen wat maden, mais en hennep. De eerste drie vissen die ik ving waren redelijke baarzen. Hierna werd het stiller en kwamen langzaam wat voorns en bliekjes op de stek. Er was geregeld beet gedurende de hele dag. Gelukkig was het erg rustig met de scheepvaart en dus de stroming, zo kon ik prima met match hengel vissen.



Aan het einde van de dag wist nog een leuke winde mijn made te pakken.

Wat mij opviel was dat wanneer ik de onderlijk verving van een 0,08 naar 0,10 de beten beduidend minder waren, ondanks de haakmaat 20. Constant een beetje voer het water in samen met wat maden, liet de vis wel met regelmaat doorazen. Echte scholen vis kreeg ik niet op de stek, maar de beten liepen tot ca. 15:00 uur geregeld door.



1 opmerking:

  1. Je ziet het je verleerd het nooit
    Ben benieuwd als je straks met jullie kerels gaat wie er dan in het midden zit hahah
    Denk paps.
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen