donderdag 28 juli 2011

Verbrande duim

Als ik op weg ben naar het watertje wat naar horen zeggen veel kroeskarper bevat pakken de wolken zich donker bij elkaar. Aangekomen bij het water is het nog steeds droog, maar erg donker. Als ik naar het water loop vlucht een ijsvogeltje. Het water ligt er erg mooi bij. Plompenbladeren zijn alweer aan het afsterven en de grote beukenbomen hangen ver over het water. Als ik de dobber afstel blijkt het water niet veel dieper dan een 80cm te zijn. Niet heel diep, maar genoeg om een mooie vis te verwachten. Na ongeveer 1 uur vissen tegen plompenveld vertrekt mijn dobber, helaas geen kroeskarper maar een brasem van 60 cm ligt in het net. Ik zie vervolgens wat kleine karper in de kant azen maar vangen doe ik ze niet. Op een gegeven moment wordt het stil aan het water. De bui die eerder boven mijn hoofd hing, trekt langzaam weg.


Het is nu negen uur s avonds en kan nog even op een water in de buurt vissen waar ik hoop nog even een karpertje te vangen. Als ik hier dan 20 minuten later aankom merk ik op dat het water hard stroomt, te hard... Ik zet de dobber strak tegen de kant aan waar het water er net aan voorbij trekt. En dit werk. Na 5 minuten schiet de dobber langzaam naar beneden en jawel beet. De vis neemt gelijk een spurt naar de overkant van het water. Ik verbrand bijna mijn duim. Maar vissen met de centrepin blijft wel ongelooflijk mooi. Na de vis een tijdje trek de vis woest naar rechts en shit, de haak schiet los. Ik stel de dobber opnieuw af en werp in. Wederom vertrekt na 5 minuten de bobber.Echte ongelofelijk. Deze moet ik nu wel vangen. De vis gaat er wederom woest vandoor maar verder verloopt de dril zonder veel problemen. Snel even een foto en dan weer doorvissen. Twee beten in pakweg 10 minuten. Maar helaas de rest van de avond blijft het stil. tegen elf uur zie ik de dobber niet meer en ga naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten