vrijdag 11 mei 2012

Klein maar fijn


De vissen hebben me de laatste weken een beetje in de steek gelaten. De karpers dan, de brasems waren gelukkig wel aardig.

De verschillende korte pen sessies waren dus enigszins teleurstellend, al is het wel prachtig om de natuur te zien ontwaken.
Maar ik er moest toch weer iets gaan gebeuren dachtik zo. Daarom besloot ik om nog maar eens achter de stokken te duiken.
Ook dit bleek niet geheel volgens plan te verlopen, de eerste run die ik kreeg beloofde veel goeds. Maar na een tijdje geven en nemen zwom de vis zich vast in een onbekend obstakel. Maar schiet dan toch snel weer los. Al snel draait de vis voor het net, maar dan gebeurd het #%&?@, de vis schiet los. Flink balend ben ik in staat de hengel in het water te gooien. Dit beloofde een mooie vis te zijn. Ik controleer mijn haakaas en werp direct weer in en ga dan maar weer rustig zitten.

Het blijft lang rustig, te rustig, zou het nog gaan gebeuren. Maar dan uit het niets vliegt mijn andere hengel er vandoor. Een kleine maar mooie spiegel van een recente uitzetting is het resultaat.



Het is inmiddels al laat en besluit deze hengel direct op te ruimen. Als ik mijn hengel waar ik eerder de vis aan verspeelde wil oppakken om op te ruimen (ik sta er pal naast) krijg ik een piep en zie de top kromtrekken. Dit had ik even niet verwacht. En ook dit blijkt een kleinere spiegel te zijn van de eerdere uitzetting. Net voor middernacht ben ik weer thuis. Vissen is toch wel mooie hobby.

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd Bas met het vangen van een pracht spiegel!!!!!!
    Mooi verhaal weer maar gooien met je spullen nee toch hahahahah
    Gr Chris

    BeantwoordenVerwijderen