zondag 12 juni 2011

Frustraties

Het is zaterdagavond als ik dan eindelijk aan het water ben, een dag later als gepland. De vrijdag was het weer nu niet echt om over naar huis te schrijven. Daarnaast was het ook wel prettig om wat tijd thuis te zijn met het gezin na een week hard werken.

Ook vandaag had het nog wat geregend en het gras was nog door en door nat. Maar de buienradar verspelde wel een droge avond. Prima visweer. Het water dat ik zou bevissen vanavond was voor mij nieuw. Pas twee keer eerder had ik er kort ene kijkje genomen. Volgens mij moest er wel karper zitten. Ik verwachte niet groot, maar toch aardig om een leuke avond met de pen door te brengen. Het water in kwestie is klein van omvang en eigenlijk alleen geschikt om met de pen te bevissen.

Ik strooide twee handjes hennep op de eerste stek. pas hierna ging ik de hengels opzetten. Toen ik het elastiekje van de mijn vertrouwde penhengel afhaalde zag ik de eerste bellen plakkaten al ontstaan. Dit gaat wel erg rap. Snel die hengel optuigen en vangen maar...
Ik viste met een tweetal maiskorrels op een maat 10 haak. Maar er gebeurde helemaal niets. De bellen plakkaten bleven, maar mijn dobber bleef roerloos staan. Ik zag zo af en toe zelfs een goud kleurig vis zwemmen.



Na ongeveer twee uur en alles uit te kast te hebben gehaald was er minder vis activiteit op de stek en stond ik nog steeds met lege handen. Zelfs geen stootje. Tja een lijnzwemmer, waarbij mijn hart oversloeg, maar meer ook echt niet. Ik had helaas geen alternatief aas bij me, want een sappige worm of broodpluim hadden deze karpers zeker gelust. Toch...

Tegen het schemeren  van de avond reed ik weer naar huis, teleurgesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten