zondag 26 augustus 2012

Een plasje in de buurt.

De werkweek zit er weer op en er is weer wat kostbare tijd om een avondje te gaan vissen. Een plas bij mij in de buurt wordt aangedaan. Na het hele warme weer is het nu weer behaaglijk en wordt er zelfs regen voorspeld. Ik voorzie één hengel met een boilie met een zakje lekkers en de andere wordt beaasd met tijgernoten. Om de vissen de gelegenheid te geven het aas veilig te benaderen worden de lijnen slap gelegd.
 
Al vrij snel krijg ik een eerste beet. Mmmm voelt niet echt karperachtig aan, een brasem, nee het blijkt een mooie zeelt te zijn. Misschien hier toch maar eens specifiek jacht op gaan maken. Want ze kunnen nog groter..





















De haak wordt opnieuw beaasd en te water gelaten. Het is net voor elf uur als ik besluit de radio even aan te zetten. In de piep van 23:00 uur krijg ik nog een ander piep, die van mijn rechter hengel. Snel wordt er aangeslagen en even later ligt er een fraaie spiegel op de mat van een uitzetting van enkele jaren ervoor. Toch een heerlijke start van het weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten