vrijdag 3 augustus 2012

Bootjes kijken, of barbeel...

Ik was het al langer van plan, maar het was er nog niet van gekomen. Vissen op barbeel op één van de Nederlandse rivieren. Zo heb ik in België al menig barbeel gevangen. Maar deze dan uit de kleine snelstromende riviertjes, maar dit wordt een heel andere opgaaf.
Het water is imponerend, groot, heel veel boten en een sterke stroming. Ik besloot beide hengels met een korf te vissen, één te voorzien van maden en één met pellets. De 60 gr gaaskorven werden nog extra verzwaard met 90 gr lood. Zo bleef het redelijk liggen.


Er werd ingeworpen tegen de stroom naad en in de nering. Al snel trok de top met flinke schokken krom, een mooie en sterke brasem was het resultaat. Opnieuw ingooien en niet veel later weer een aanbeet en een mooie voorn als resultaat. Deze kwamen op de met maden beaasde hengel, de pellets bleven onaangeroerd. De rest van de dag wist ik nog zeer regelmatig een mooie voorn of brasem te vangen. Maar helaas dus geen barbeel. Hier zal ik nog een keer voor terug moeten komen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten