dinsdag 26 juli 2011

Drennan Series 7

Eindelijk heb ik dan ook vakantie. Ik besluit om het eens op een watertje te proberen, waar ik eerder al wel wat vis heb zien zwemmen. Meer weet ik er ook niet vanaf. Het wordt een lekker actief ochtendje met mijn twee nieuwe Drennan Series 7 9-30 molens gemonteerd onder de matchhengels. Dit zijn werkelijk goede matchmolens voor een heel aantrekkelijke prijs. Je krijgt er maarliefst drie spoelen bij, waar op alle ongeveer 100m lijn gaat. Hehe eindelijk iemand die het snapt dat je geen 300m lijn nodig hebt om een flinke brasem of zeelt te vangen.

Ik ben rond 6:30 uur aan het water. Het voertje gemaakt, het aas onder de 2bb crystal wagler net op de bodem afgesteld. De eerste voorns geven gelijk tuis. Heerlijk veel actie. De tweede hengel voorzie ik van twee swanshots en een 0,14 onderlijn met een haakje 12 en twee maiskorrels. Deze gaat even naar rechts op een meter of 25 uit de kant. Tot klokslag 8:00 uur vang ik heel geregeld een aardige voorn. Maar hierna opeens niets meer. Het begint nu ook wat te regenen, maar wat ik ook probeer het blijft volkomen stil. Totdat om 9:00 uur de top van de maishengel krom trekt. Ik sla aan en haak iets wat sterker is als een brasem. Toch even oppassen met 0,14. En het blijkt een stoer karpertje van ongeveer 40cm te zijn. Deze weet het mij nog behoorlijk lastig te maken. Maar na een min op 10 ligt deze dan toch in het net.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten