woensdag 13 juli 2011

Terug bij waar het begon

Vandaag gaan we weer eens wat oude herinneringen ophalen. Na een heel aantal jaren ga ik weer eens vissen met Jan. Het was Jan met wie ik vroeger vaak ging vissen een mij heel wat nieuwe wateren liet zien. Deze avond is het bewolkt en regent het zo nu en dan kort. De buitentemperatuur is op 1 dag met ongeveer 8 graden gedaald. Maar goed, we gaan het toch proberen.

We besluiten ergens een 100 meter achter de stuw te gaan zitten. Om ca. 18:30 uur liggen de hengels in en kan het vissen beginnen. Geen penvissen vandaag, maar statisch naar de wakers kijken. Al probeert Jan het nog met een paar tijgernoten bij een plompenveldje. Om 20:40 uur geeft mijn linkse hengels wat piepjes en trekt de top krom. Aanslaan en jawel hoor de vis is gehaakt. Na een kort dril ligt een leuke schubkarper van 64 cm en een pondje of 9 in net. De vis blijkt prachtig gehaakt te zijn in de onderkant van z’n bek. De line aligner heeft ook zijn werk weer perfect gedaan.

Helaas, maar de rest van de avond blijft het rustig. We besluiten binnenkort het nog een keer over te doen, zodat we beide vis kunnen vangen. Om 22:00 uur rij ik weer naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten