zondag 10 juli 2011

Zeelt

Het is zaterdag avond en ik ga even de stekken aanvoeren met duivenvoer. Ik ben tenslotte bij mijn ouders en kan zo mooi even bij mijn thuiswater gaan voeren. De volgende ochtend gaat om 4:30 uur de wekker. Het was een kort nacht. Maar goed een 1/2 uurtje later ben ik aan het water en kan het aas het water in. Op het eerste plekje blijft het stil. Op het tweede krijg ik al snel wat korte beetjes op de twee korrels mais aan een haak 8. Na een paar minuten een goede opsteker en gelijk zeilt de pen weg. Na een kort gevecht ligt een mooie zeelt van 44 cm in het net.


Op de volgende plek rechts van het bosje vang ik vervolgens 3 brasems en verspeel ik een karper in de overhangende takken. Om 10:00 uur blijven de beten vrijwel geheel uit. De zon staat inmiddels alweer hoog. Tijd om weer naar huis te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten