zondag 26 januari 2020

Dichtbij, maar toch ver weg...

Ik ben voor een korte middag sessie aan het water. Het weer is al dagen erg grijs, geen wind en nachttemperaturen net onder nul en overdag een graadje erboven.  Het is ook windstil, geen vogels, geen eenden, dit alles laat het water er doods uitzien. Het water blijk in de kant 4 graden te zijn.
Ik denk ene winterholding te hebben gevonden op dit water, daar gaan de hengels dan ook naar toe. Maar ik vis net wat verder uit de kant als voorheen. Ik vermoed dat de holding plek net wat verder ligt als waar ik eerder mijn vissen ving. Maar het blijft stil. Ligt dit aan het weer? Na 3 uur zonder aanbeet begin ik toch ernstig te twijfelen.
Ik besluit opnieuw het aas uit te leggen, maar nu ca 10 meter dichterbij. Dit blijkt toch te werken, binnen een half uur krijg ik twee aanbeten, waaronder een fraai schubje. Geen grote vissen, maar heerlijk zo in de winter.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten