zaterdag 3 oktober 2020

Herfstachtig nachtje

 Het is alweer te lang geleden dat ik een nachtje heb gevist. Ondanks dat de weersvoorspelling bijzonder herfstachtig zijn, wordt er toch een plannetje gemaakt. De beoogde stek wordt drie dagen vooraf, iedere avond van wat voer voorzien. Dat zal de hongerige karpers goed doen, hoop ik. Na het avondeten vertrek ik richting waterkant. De regen is mij even goedgezind en drie hengels worden uitgelegd. De avond is verder heerlijk rustig. 

Totdat net na middernacht nog een boot met flinke vaart een ravage van de stek maakt. Dit had ik nog nooit meegemaakt dat er na 22 uur op dit kanaal nog een boot voorbij komt. Nou ja, een half uurtje later liggen alle hengels weer spot-on.

De nacht verloopt verder rustig, tot om even na vijf uur de rechter beetmelder het begint uit te schreeuwen. De dril verloop soepel en al snel glijd een mooie herfstkarper over het koord van het landingsnet. Er wordt even gewacht tot het licht begint te worden, voordat de foto's worden gemaakt en deze puntgave karper weer z'n rondjes mag zwemmen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten