woensdag 24 augustus 2016

Samen vissen

THet is zomervakantie en we hebben net een heerlijke vakantie erop zitten. Omdat ik nog even vrij ben ga ik nog lekker een dagje vissen. Mijn oudste zoon Sven, gaf er nooit zoveel om om mee te gaan. Maar op vakantie heeft hij z'n eerste visjes gevangen en is toch wel enthousiast. Hij gaat mij vergezellen deze dag.
We gaan eerst een doosje maden kopen en met de maden op schoot rijden we naar het viswater. Z'n eigen hengel hoefde niet mee, want hij wilde vissen met papa's hengel. Want die heeft een molentje.






Ik besluit één hengel met bodem aas uit te leggen en één als match-hengel in te zetten. Kunnen we samen de dobber in de gaten houden.
Dit is aardig succesvol. We vangen al snel een eerste voorn. Maar dan moet er iets groters komen. Ook dat lukt, niet heel veel later vangen we een eerste brasem. Sven is zwaar onder de indruk van de grote van de vis.
Op een rustig moment is Sven wat maden in het water aan het gooien en dan komen de baarsjes deze gretig opeten. Deze Baarsjes moeten we toch ook vangen. En dat lukt.




Op een gegeven moment sta ik een fout gehaakte brasem te drillen, met een 0,10 lijntje en haakje 16 moet je toch een beetje rustig aan doen. Op dat moment begint de bodemhengel flink te piepen. Aanslaan lukt me nog wel, maar twee hengels binnenhalen niet. Sven moet me daarom helpen en dat doet ie hartstikke goed. Even later liggen er twee brasems in het net.
Aan het einde van de middag hebben we 5 brasems, 1 voorn en 1 baars gevangen en heel veel lol gehad. We gaan zeker nog een keer, maar meneer wil nu op karper, want die zijn nog groter. We zullen zien...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten