zondag 2 oktober 2016

Even met de match op stap

De dag is grauw en het regent lichtjes als ik wakker wordt. Maar we gaan toch even vissen. Al heb ik maar even tijd. Afgelopen weken ben ik meerdere malen op karper jacht geweest, maar helaas zonder succes. Vandaag de match-hengel erbij gepakt om lekker even te vissen.

Het weer was de afgelopen dagen flink omgeslagen. Het was na een heel lekker najaar gaan regenen en de temperatuur was flink omlaag. Aan het water waren de verandering goed zichtbaar. De bladeren kleuren donker en de planten en struiken sterven langzaam af. We zitten dan ook op de tweede dag van de herfst. 

De eerste worp was al gelijk raak. Een mooie kleine kraaloog had mijn maïskorrel gepakt. Ik vis op een diepte van ca. 3,0 meter wat het er niet makkelijker opmaakt om een aanbeet scherp te zien. Gelukkig was er niet heel veel wind. Ik viste nog een paar uur door en wist verder nog een enkele brasem en voorn te vangen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten