zaterdag 2 maart 2019

Avondje in februari


Wat is het prachtig voorjaar weer. Overdag gaat de temperatuur richting de 18 graden. En dat in februari. De nachten zijn daarentegen erg koud. We moeten het stellen met net boven het vriespunt. Niet heel ideaal voor een avondje vissen waarbij de temperaturen in de avond snel zakken. Maar we gaan het toch proberen. Als ik aankom aan het water is het nog net licht. Ik probeer dan ook mijn hengels nog met daglicht in te leggen. Ik maak twee heerlijke sollid-bags klaar. Geen los voer op de stek. Want het water is nog steeds maar net een paar graden boven nul. De kanten worden wat opgezocht daar deze in de heerlijk zon overdag wel net iets warmer zijn als de rest. Tenminste dat denk ik.
Er gebeurd niet veel op de stekken die ik bevis. Verspreid over het water zie en hoor ik zo nu en dan wel een karper springen. Dat ziet er in ieder geval positief uit.
Het duurt echter tot net na 22 uur dat ik een aanbeet krijg. Een klein sterk spiegeltje heeft het heerlijke pop-up snoepje gepakt.
Nadat ik de vis even bewonderd heb mag deze weer snel terug en is tijd geworden de spulletjes weer op te ruimen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten